UMO.se

Kondomer både älskas och hatas. Men i teorin tycker de flesta faktiskt att det är en bra grej. Nio av tio ungdomar tycker att kondom är det bästa sättet att skydda sig mot könssjukdomar och oönskade graviditeter på. Men bara fyra av tio använde kondom senast de hade sex. Det ville UMO och vi ändra […]

Halebop Locall

Halebop Locall tävlingskort

Mobiloperatören Halebop utmanar alla andra telekomföretag i Sverige med appen Locall. Appen ger användarna chansen att ringa vart som helst i hela världen, oberoende av operatör. Sista helgen i maj förvandlas Hammarkullen i Göteborg till en färgsprakande folkfest. Det har den gjort varje år sedan 1974. Besökarna kommer från hela Sverige – från alla kulturer […]

Youmo Lanseringskampanj

Youmo

I samband med lanseringen av Youmo tog vi tillsammans med UMO fram en kampanj riktad till unga som var nya i Sverige. För att nå ut med nyheten tog vi också fram kommunikation till grupper som möter unga nyanlända personer i sin profession. Genom att använda det befintliga konceptet ”Alla undrar. Vad undrar du?” som […]

Halebop Locall

Halebop Locall Kom närmare dom du älskar

Varför ringer man utlandssamtal? För dom flesta handlar det om saknad. Många i Sverige har familj och vänner utomlands som dom sällan träffar. Men med appen Locall kan man komma lite närmare dom man älskar. Genom Locall utmanar Halebop alla andra telekomföretag i Sverige genom att ge användarna chansen att ringa vart som helst i […]

SVT

Madame Deema är en känd syrisk skådespelerska som drömmer om ett sommarhus i Maldiverna eller Spanien. Men hennes man Ahmad har förälskat sig i Sverige. Hon bestämmer sig för att ge Ahmad en chans. Under några veckor följde SVT paret och deras limousine i jakten på det perfekta sommarhuset. Vi marknadsförde serien mot den svenska […]

Comviq Amigos

Comviq Amigos Taroofa

Inför det persiska nyåret Norouz hyllade vi, tillsammans med Comviq Amigos, fenomenet taroof genom att skapa ett nytt svenskt verb – att taroofa. De flesta människor uppskattar artighet men den persiska kulturen tar artighetsseden till en egen nivå. Seden kallas taroof och är kort och gott en ritual för att visa på gästvänlighet. Där den […]

Region Stockholm och 1177

När rätt budskap snabbt måste nå alla invånare, oberoende språk, utbildning eller bostadsort. Det vi gjorde var att använda den kunskap och de unika nätverk som vi under åren byggt upp. Under våren och sommaren informerade vi kring råd och riktlinjer från Region Stockholm och 1177 till stockholmare på 17 språk. Via 46 000 personliga […]

Stångåstaden

Ungefär var fjärde Linköpingsbo bor i en bostad hos bostadsföretaget Stångåstaden. Genom att ta vara på mångfalden bland boende vill Stångåstaden bidra till ett hållbart samhälle. För att lyckas med det tog de fram en handbok i inkluderande kommunikation. KAPI ingick i ett ”Advisory Board” som en av sex expertrådgivare. Tillsammans tog vi fram rekommendationer […]

Systembolaget

Systembolaget SFI-material

Systembolagets funktion och regler kan vara svåra att förstå. Speciellt som ny i Sverige. Därför tog vi tillsammans med Systembolaget fram ett utbildningsmaterial för SFI-elever. Genom texter och övningar får elever lära sig om alkohol kopplat till svenska traditioner, varför vi har Systembolaget i Sverige och alkoholens effekt på kroppen. Materialet spred vi sedan till […]

Comviq Fastpris Polen

Comviq Fastpris Polen Tomek

I Sverige bor det nästan 100 000 polacker. Det gör dem till den fjärde största utrikes födda gruppen i Sverige. Många av dem ringer ofta till släkt och vänner i Polen. Faktiskt så ofta att Comviq bestämde sig för att lansera en ny produkt, Fastpris Polen. Med Fastpris Polen ringer du obegränsat inom Sverige och […]