Youmo Lanseringskampanj

Är det dåligt att onanera?

I samband med lanseringen av Youmo tog vi tillsammans med UMO fram en kampanj riktad till unga som var nya i Sverige. För att nå ut med nyheten tog vi också fram kommunikation till grupper som möter unga nyanlända personer i sin profession. Genom att använda det befintliga konceptet ”Alla undrar. Vad undrar du?” som tidigare använts av UMO skapade vi en direkt igenkänning bland professionen som sedan tidigare har en relation till UMO. Till målgruppen unga höjde vi upp och översatte de vanligaste frågorna man har som ung och ny i Sverige med uppmaningen att hitta svaren på youmo.se. Frågorna rörde allt från onani till att bli kär, hur man får nya vänner och vad man kan göra om man mår dåligt psykiskt. Den svensksomaliska stjärnan Cherry stöttade kampanjen genom sin musik. Kampanjen gick på svenska, engelska, arabiska, somaliska, dari och tigrinja.

Spela videoklipp
Youmo.se landningssida
Youmo behovsanalys
Youmo behovsanalys – Vad är Youmo?

Fler case

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen.