KAPI får digital systerbyrå

Joinville Sverige kommer att specialisera sig inom digital marknadsföring riktad till utrikes födda segment. Byrån är sprillans ny men den digitala kompetensen och erbjudandet går långt tillbaka. Det som är nytt är att det från och med nu sker helt i egen regi, i form av Joinville Sverige.

Joinville Sverige drivs av Per Karlströmer och Christer Pihlqvist. Niklas Nikolaidis går in som styrelseordförande. Niklas har en bakgrund som entreprenör och marknadsförare i globala bolag, inom adtech och konsultvärlden. Han har tidigare drivit två byråer inom digital marknadsföring och programmatisk annonsering.

Genom displaykampanjer, sociala mediekampanjer och nativeannonsering hjälper Joinville Sverige nu kunder att digitalt nå ut till utrikes födda målgrupper i Sverige.

– Joinville Sverige är en ny etapp i vår strävan att leda och utveckla vår nisch. Att ha allt under eget tak ger möjligheten att ännu tydligare vara med och påverka utvecklingen och erbjudandet, säger Per Karlströmer, VD på KAPI.

För kunder som har ett behov av att jobba integrerat och brett mot dessa målgrupper innebär nyheten att de nu kan nå ut med en högre räckvidd på plattformarna där målgrupper befinner sig.

– Inom kort lanserar vi ytterligare produkter för marknadsavdelningar som vill nå ut till hela Sverige digitalt så vi har en spännande resa framöver, avslutar Per.

Att skriva inkluderande texter

Cirka 800 000 personer i Sverige har behov av lättillgängliga texter*. Det kan till exempel handla om ovana läsare, utrikes födda personer och personer med låg

Läs mer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen.