Vårt erbjudande

Ibland får vi frågan ”Men vad gör ni egentligen?”

Frågan är befogad och kommer ofta ur ett försök att hitta facket där KAPI får plats. Är ni rådgivare? Reklambyrå? Undersökningsföretag? Mediebyrå? Eller sysslar ni med översättningar? Svaret blir att vi är allt ovan. Och det är just det som är vår styrka. Vi är experter på språklig och kulturell mångfald, en expertis som spänner över flera verksamhetsområden. Det är det som gör att vi kan genomföra undersökningar, skapa flerspråkiga kampanjer och tillhandahålla nischade kanaler, allt under ett och samma tak.

Insikt

Vass kommunikation föds ur djupgående insikter.

I över 15 år har vi hjälpt företag och myndigheter med insikter om utrikes födda målgrupper och hur faktorer som språk, kultur och utbildning påverkar kommunikationen. På KAPI jobbar kreativa strateger som har ett brett nätverk inom olika språkgrupper. Våra målgruppsinsikter utgår lika mycket från fakta och statistik som personliga berättelser och erfarenheter direkt från målgruppen. Och det vi inte vet tar vi reda på. Åt våra kunder genomför vi kvantitativa undersökningar, fokusgrupper och djupintervjuer på svenska och på andra språk. Vi är också vana föreläsare för organisationer som vill lära sig mer om Sveriges kulturella mångfald.

Kommunikation

Kreativiteten går igenom alla discipliner. Det handlar om att utmana idéer, sanningar och perspektiv.

I den unika utmaningen hittar vi den briljanta lösningen. Vi tar fram kanalneutrala koncept som tillgängliggör varumärken för viktiga målgrupper. Och oavsett om uttaget blir en viral kampanj, en podd eller ett event gör vi kommunikation som skapar riktig förändring.

Representation är viktigt för oss, inte bara för våra kunders räkning. I våra arbetsgrupper jobbar copywriters, art directors, projektledare och konsulter med olika bakgrund. Idéer prövas och omprövas i nära samarbete med slutanvändaren. Och mycket görs på många språk. Därför har vi tagit fram en unik översättningsprocess som säkerställer kvalitet i kommunikationen.

Kanaler

För att Sverige förändras.

Det är en av drivkrafterna som får oss att leda vår bransch år efter år. Migrationsmönster, utvecklad teknologi och nya medievanor skapar många kommunikationsmöjligheter. Och i en värld som förändras i allt snabbare takt håller våra mediestrateger koll på uppdaterade, effektiva och innovativa kanaler både online och offline.