1177

Kampanjer om vaccination mot covid 19

Mot bakgrund av en ökad smittspridning av covid 19 beslutade Inera, som driver 1177.se, att genomföra nationella kommunikationsinsatser i syfte att öka människors vilja att vaccinera sig. Så många som möjligt skulle kunna ta del av informationen, oavsett behov och förutsättningar.

KAPI fick i uppdrag att föreslå och sprida kommunikationsaktiviteter både på svenska mot en bred målgrupp, med särskilt fokus på 65+ och deras anhöriga, och till personer med bristande svenskkunskaper och som tar till sig information via alternativa kanaler.  

Vi anpassade kampanjmaterialet och genomförde i slutet av 2022 och början av 2023 kampanjer på åtta språk genom digitala bannerkampanjer (geostyrd display), radio och print i Sverigeproducerad media på flera språk samt svensk lokalmedia. Vi genomförde även affischering på totalt 431 samlingsplatser i 28 städer.  

Den första kampanjen nådde minst 600 000 unika personer i de olika språkgrupperna, den andra minst 1 154 000. Vi levererade nära 12 miljoner sidvisningar och runt 23 000 klick. Estimerat antal kontakter vid affischering är 475 000.  

Fler case

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen.