Nyheter

Fem utmaningar för alla som ska nå ut till utrikes födda målgrupper
KAPIs årliga undersökning är klar. Tusen utrikes födda respondenter har svarat på 38 frågor, där man bland annat har svarat på hur bra man kan

Välkomna till Hammarkullekarnevalen 26-28 maj!
Hammarkullekarnevalen är Sveriges största karneval och har sedan 1974 spridit budskapet: Gemenskap – Glädje – Stolthet! Karnevalen startades av ungdomar och vuxna på Hammarkullens fritidsgård

Tre steg mot mer inkluderande kommunikation
Med en normmedveten kommunikationsstrategi kan kommunikationsavdelningar gå från att i enskilda kampanjnedslag nå utrikes födda målgrupper till en mer inkluderande och hållbar kommunikation som skapar

Köpkraften bland utrikes födda är rekordhög
Medierapportering om arbetslöshet och socioekonomisk utsatthet bland utrikes födda grupper tenderar att överskugga ämnen som köpkraft och konsumtionsmönster. Faktum är att köpkraften hos utrikes födda

Möt Moa Lisa – KAPIs nya projektledare
Moa Lisa Lindholm tillträdde rollen som projektledare på KAPI i augusti. Innan dess arbetade Moa Lisa många år som redaktör och projektledare på webbplatserna UMO.se och

Så svarar 1000 utrikes födda personer i ny undersökning
Bland utrikes födda personer som bott i Sverige 0 till 6 år anser närmare 50 % att de inte pratar svenska tillräckligt bra för att hålla en vardaglig konversation.

Välkomna till Tirganfestivalen 2022!
Tirganfestivalen är Europas största persiska evenemang och äger rum på Huvudstafältet i Solna, den 2:a juli. Festivalen har arrangerats i 10 år och har i

Att skriva inkluderande texter
Cirka 800 000 personer i Sverige har behov av lättillgängliga texter. Det kan till exempel handla om ovana läsare, utrikes födda personer och personer med

Harmony Media- Sveriges nyhetsbyrå på tigrinja
I KAPIs kommunikationsarbete når vi ut till utrikes födda personer genom olika svenska medier, både på svenska och på andra språk. KAPI har ett långtgående samarbete med

KAPI får digital systerbyrå
Joinville Sverige kommer att specialisera sig inom digital marknadsföring riktad till utrikes födda segment. Byrån är sprillans ny men den digitala kompetensen och erbjudandet går